Moduł przeznaczony jest tylko dla OpenCart w wersji 3. W celu pobrania modułu dla wersji 2.3, przejdź tutaj.
Płatności online Autopay to moduł płatności umożliwiający realizację transakcji bezgotówkowych w sklepie opartym na platformie OpenCart. Jeżeli jeszcze nie masz wtyczki, możesz ją pobrać tutaj.
Do najważniejszych funkcji modułu zalicza się:
Wersja 1.0.8
Wersja 1.0.7
Wersja 1.0.6
Wersja 1.0.5
Wersja 1.0.4
Wersja 1.0.3
Wersja 1.0.2
Wersja 1.0.1
Wersja 1.0.0
Możesz zainstalować moduł płatności jedną z dwóch metod – automatycznie lub manualnie.
Widok modułu w zakładce "Rozszerzenia"
W sekcji Włącz/Wyłącz decydujesz czy kanał płatności będzie widoczny podczas składania zamówienia.
Użyj środowiska testowego – wybierając opcję TAK, sprawisz, że wszystkie płatności będą przekierowywane na testową bramkę płatniczą, która znajduje się pod adresem https://testportal.autopay.eu/. Jeżeli tego nie zrobisz, automatycznie zostanie ustawiona produkcyjna wersja bramki płatniczej, a wszystkie płatności zostaną przekierowane na adres https://portal.autopay.eu/.
Jeżeli wybierzesz środowisko testowe, moduł nie będzie przetwarzał żadnych faktycznych płatności.
Status oczekiwania na płatność – wybrany status zostanie ustawiony dla nowego zamówienia.
Status prawidłowej płatności – wybrany status zostanie ustawiony dla zamówienia, które zostało prawidłowo opłacone.
Status nieprawidłowej płatności – wybrany status zostanie ustawiony dla zamówienia, które nie zostało prawidłowo opłacone.
Po uzupełnieniu wszystkich pól – wciśnij: Zapisz zmiany i gotowe.
Widok konfiguracji modułu
Żeby wyświetlić waluty – zdefiniuj je w zakładce System ➝ Localisation ➝ Currencies
Pola wspólne dla wszystkich walut:
Identyfikator serwisu partnera – ma wartość liczbową i jest unikalny dla każdego sklepu (otrzymasz go od Autopay).
Klucz konfiguracyjny (hash) – unikalny klucz przypisany do danego sklepu (otrzymasz go od Autopay).
Przykładowy wygląd ustawień poszczególnych walut
Upewnij się, że w panelach administracyjnych Autopay https://portal.autopay.eu/ oraz https://testportal.autopay.eu/ poniższe pola zawierają poprawne adresy sklepu.
https://domena-sklepu.pl/index.php?route=extension/payment/bluepayment/paymentReturn
https://domena-sklepu.pl/index.php?route=extension/payment/bluepayment/processItn
Przejdź do zakładki Konfiguracja modułu > Logi.
Użyj rozwijanej listy, a znajdziesz tam pliki z podziałem na dni, tworzone według wzoru bluepayment-YYYY-MM-DD.log
Pliki te zawierają logi błędów, które mogą wystąpić podczas procesu płatności. W plikach dostępne są również informacje dotyczące każdej wykonanej płatności za pomocą wtyczki Płatności online Autopay.
Dane te mogą się okazać przydatne przy zgłaszaniu problemów z działaniem wtyczki.
Zakładka z logami - przykładowy widok