Autopay to moduł płatności umożliwiający realizację transakcji bezgotówkowych w sklepie opartym na platformie WordPress (WooCommerce). Jeżeli jeszcze nie masz wtyczki, możesz ją pobrać tutaj.
Wtyczka płatnicza Autopay oferuje szereg funkcjonalności wspierających sprzedaż na Twoim sklepie:
6.0
do 6.6
7.9.0
do 8.9.3
7.4
Platforma Wordpress skupia różnego rodzaju rozszerzenia kompatybilne ze stronami zbudowanymi w oparciu o WordPress / WooCommerce. W przypadku wtyczki płatniczej Autopay, na stronie https://wordpress.org znajdują się różne (oficjalne i nieoficjalne) wersje wtyczek. Najnowszą wersję wtyczki tworzonej bezpośrednio przez Autopay możesz znaleźć w marketplacie Wordpress.
Zaloguj się do panelu i przejdź do zakładki Płatności i odnajdź metodę Autopay. Wybierz Konfiguruj, by rozpocząć konfigurację wtyczki. Lub zaznacz odpowiednią opcję na przełączniku, by włączyć / wyłączyć działanie wtyczki na sklepie.
Jeżeli spotkałeś się z jakimś problemem podczas instalacji wtyczki odwiedź naszą sekcję FAQ.
Zakładka "Uwierzytelnianie" umożliwi Ci wprowadzenie danych dostępowych Twojego konta w Autopay do wtyczki, a także ustalenie, czy płatności Autopay mają działać na środowisku testowym czy produkcyjnym.
Środowisko testowe a Identyfikator serwisu i Klucz konfiguracyjny (hash) Wartości Identyfikatora serwisu oraz Klucza konfiguracyjnego są różne dla środowiska testowego i produkcyjnego. Jeżeli założyłeś nowe konto Autopay i nie masz jeszcze dostępu do środowiska testowego możesz je uzyskać wysyłając prośbę o dostęp.
Wybierz kategorię weryfikacje, uzupełnij dane, a w treści wiadomości podaj id swojego obecnego serwisu i poproś o utworzenie środowiska testowego dla Twojego sklepu.
Autopay komunikuje się z wtyczką za pomocą ITN (Instant Transaction Notification) - czyli specjalnych wiadomości zawierających obecny status rozpoczętej płatności (np. oczekuje na dokonanie płatności, zakup został poprawnie opłacony). W przypadku wystąpienia problemu z połączeniem się Autopay do sklepu, statusy płatności oraz zamówień nie będą aktualizowane. Przykładowo, klient może dokonać płatności za zamówienie, ale sklep nadal będzie wskazywał, że płatność nie została rozpoczęta.
Metody płatności mogą być wyświetlane na Twoim sklepie na kilka różnych sposób - w zależności od tego jak sklep został zbudowany lub co osobiście preferujesz, uważasz za bardziej skuteczne. Każdy taki sposób określamy mianem "Trybu płatności". Poniższa tabela pomoże Ci zapoznać się z oferowanymi trybami i dokonać wyboru takiego, które najlepiej pasuje do Twojego sklepu.
Wtyczka Autopay umożliwia wysyłanie bezpośrednio do Google Analytics informacji o dokonaniu płatności. Umożliwia to m.in. śledzenie konwersji sprzedażowej w ramach platformy Google Analytics. Komunikacja z Google Analytics jest opcjonalną funkcją wtyczki i nie jest wymagana do poprawnego działania wtyczki. Aby nawiązać komunikację wtyczki z kontem Google Analytics należy podać poprawne dane konta Google Analytics.
UWAGA! Wtyczka rejestruje zdarzenie "purchase" w oparciu o osiągnięcie przez zamówienie statusu "Completed". Możesz zmienić status wyswalający zdarzenie w Google Analytics korzystając z opcji Status zamówienia wyzwalający zdarzenie “Zakończenie transakcji”.
Po połączeniu z wtyczką, w koncie Google Analytics pojawią się następujące zdarzenia:
Nazwa zdarzenia | Klucz zdarzenia | Opis |
---|---|---|
Wyświetl produkt na liście | view_item_list |
Wyzwalane dla każdego produktu, który znajduje się na liście i jest widoczny dla klienta podczas przeglądania strony. |
Zobacz szczegóły produktu | view_item |
Wyzwalane, gdy użytkownik odwiedzi stronę określonego produktu. Wyzwalane podczas wyświetlania/ładowania strony. |
Kliknij na produkt | add_to_cart |
Wyzwalane, gdy użytkownik doda produkt do koszyka. |
Usuń produkt z koszyka | remove_from_cart |
Wyzwalane, gdy użytkownik usunie produkt z koszyka. |
Rozpocznij proces realizacji zamówienia | begin_checkout |
Wyzwalane, gdy użytkownik przejdzie do kasy. |
Wypełnione dane zamówienia | set_checkout_option |
Wyzwalane, gdy użytkownik uzupełnił dane zamówienia. |
Wybór metody płatności | checkout_progress |
Wyzwalane, gdy użytkownik przeszedł do drugiego kroku zamówienia (wybór metody płatności). |
Zakończenie transakcji | purchase |
Wyzwalane po pomyślnym zakończeniu transakcji. Wysyłane jest po stronie serwera, by transakcja została oznaczona, nawet jeśli klient nie powrócił do strony z podziękowaniem. |
Dane wymagane do połączenia wtyczki z Twoim kontem Google Analytics to:
Ta sekcja wtyczki służy rozwiązywaniu problemów z konfiguracją wtyczki. Jeżeli Twoja wtyczka działa poprawnie, nie ma potrzeby abyś korzystał z tej sekcji.
Tryb debudowania - Uruchamia tryb rozwiązywania błędów na Twoim sklepie. Włączaj go tylko po konsultacji ze wsparciem technicznym Autopay. Tryb ten umożliwia zbieranie szczegółowych informacji dotyczących działania Twojej wtyczki na sklepie, które następnie przesyłane są do deweloperów Autopay pracujących nad rozwiązaniem zgłoszonego przez Ciebie problemu.
Tryb Sandbox dla Zalogowanego Administratora - Umożliwia on aby użytkownik zalogowany na Twoim sklepie jako administrator, korzystał z wtyczki Autopay w trybie testowym; podczas gdy pozostali klienci będą cały czas korzystać z płatności Autopay w trybie produkcyjnym.
Pokazuj metody płatności Autopay na sklepie tylko zalogowanym administratorom - Tryb umożliwia dostęp do płatności Autopay na Twoim sklepie jedynie użytkownikom zalogowanym jako administrator. Pozostali klienci nie będą mieli dostępu do przeprowadzenia płatności metodami Autopay.
Wyświetl ekran odliczania przed przekierowaniem w celu zwiększenia kompatybilności - Ustawienie pomoże pomóc rozwiązać problemy wywołane instalacją na sklepie wybranych wtyczek od innych dostawców (np. wtyczek do analityki, wtyczek do realizacji zamówień kurierskich, itp.).
Tryb kompatybilności z wtyczkami trzecimi, które przeładowują fragmenty checkout - Tryb zgodności z wtyczkami innych firm umożliwiający przeładowanie elementów kodu checkoutu.
Alternatywny produkcyjny adres startu transakcji - opcja umożliwia skorzystanie z innego adresu rozpoczęcia transakcji, jeżeli taki zostanie uzgodniony z Autopay.
Zamień domyślny adres potwierdzenia zamówienia - opcja umożliwia skorzystanie z innego adresu potwierdzenia transakcji, jeżeli taki zostanie uzgodniony z Autopay.
Nadaj własne stylowanie CSS - Umożliwia wgranie własnych stylów CSS dla wyświetlania listy metod Autopay na Twoim sklepie. Może być wykorzystany przez pracownika wsparcia technicznego Autopay, aby przygotować kod CSS specjalnie dla Twojego sklepu. Lub, jeżeli jesteś ekspertem w kodowaniu front-end, możesz wykorzystać tę funkcję samodzielnie, aby zmienić style CSS.
ITN (z ang. Instant Payment Notification) to komunikat wysyłany do Twojego sklepu przez Autopay każdorazowo w sytuacji, gdy status transakcji się zmieni. Wykorzystanie ITN umożliwia sklepowi odpowiednią obsługę zamówienia (n.p., wysłanie zamówienia dopiero, kiedy zostanie opłacone; zablokowanie zwrotu środków do zamówienia, które nie zostało jeszcze opłacone; itp.). Konfigurację ITN sprawdzić na dwa sposoby: bezpośrednio we wtyczce; oraz na swoim koncie Autopay. Konfiguracja we wtyczce polega na przeprowadzeniu automatycznego testu w zakładce "Uwierzytelnianie" (wymaga zainstalowania wtyczki Autopay).
Jeżeli chcesz upewnić się, że konfiguracja ITN przebiegła poprawnie po stronie konta Autopay:
{URL Twojego sklepu}/?bm_gateway_return
https://moj-sklep.com/?bm_gateway_return
{URL Twojego sklepu}/?wc-api=wc_gateway_bluemedia
https://moj-sklep.com/?wc-api=wc_gateway_bluemedia
Niestety, w przypadku Płatności dla WooCommerce nie ma takiej możliwości. Jeżeli metody Autopay są uruchomione na sklepie, to wszystkie dostępne dla merchanta pojawią się również na sklepie.
Aby włączyć tzn. BLIK 0 (wpisywanie kody BLIK bezpośrednio na stronie sklepu, bez konieczności przekierowania płatnika) należy wejść do konfiguracji wtyczki, wybrać sekcję Ustawienia. Następnie wybrać tryb płatności "Wyświetl każdą dostępną metodę osobno" i w ramach "Trybu płatności BLIK" wybrać "wprowadź kod BLIK bezpośrednio na sklepie".
Tak, wtyczka Autopay od wersji 4.1.26
umożliwia dodania innej waluty niż polski złoty. Należy jednak pamiętać, że walutę tę musisz mieć również skonfigurowaną w ramach Twojego konta Autopay. Co zazwyczaj wiąże się z posiadaniem oddzielnych danych uwierzytelniających.
Walutę wspieraną na Twoim koncie Autopay możesz sprawdzić w konfiguracji serwisu w Portalu.
Aby dodać do swojego konta Autopay kolejną walutę, należy skontaktować się z nami przez formularz.
Aktualnie zwroty należy zlecać z poziomu portalu Autopay. Zaloguj się do Portalu i wejdź w zakładkę "Transakcje", po czym kliknij "Zleć zwrot" w szczegółach zwracanej transakcji.
Niestety nie ma takiej możliwości. Wtyczka umożliwia jedynie:
Dla wybranej przez Ciebie waluty nie ma dostępnych żadnych metod płatności. Skontaktuj się z nami z wykorzystaniem tego formularza i poproś zespół Autopay o sprawdzenie konfiguracji Twojego konta.