Jak uruchomić bramkę płatniczą Autopay?

Bramka płatnicza Autopay umożliwi Ci sprawne i bezpieczne przyjmowanie płatności online w Twoim sklepie internetowym lub serwisie www.

Poniżej znajdziesz wszystkie informacje niezbędne do sprawnej aktywacji płatności online.

O wdrożeniu

Jeśli chcesz uruchomić sklep, ale masz wątpliwości czy Twój asortyment nie zalicza się do produktów zakazanych – sprawdź tę listę i zyskaj pewność, że możesz prowadzić skuteczną sprzedaż online.

Jeżeli chcesz najpierw sprawdzić jak może przebiegać wdrożenie od strony technicznej – zapoznaj się z naszą dokumentacją.

Potwierdzenie dokonania zakupu dla klienta

Jesteś zobowiązany do dostarczenia swojemu klientowi rachunku potwierdzającego dokonanie płatności. Dokument może być dostarczony pocztą tradycyjną lub elektroniczną – zadbaj o wdrożenie odpowiednich rozwiązań.

Na rachunku powinny się znaleźć następujące informacje:

  • imię i nazwisko osoby zlecającej płatność
  • data transakcji
  • kwota transakcji
  • waluta transakcji
  • nazwa Twojej firmy
  • adres internetowy Twojej firmy
  • informacje o sprzedanych produktach

Informacje dot. kart płatniczych

Jeżeli chcesz, żeby klienci Twojego sklepu mogli korzystać z płatności kartami, pamiętaj żeby:

  • dodać odpowiednie terminy dostaw w przypadku płatności kartą
  • umieścić informacje o możliwości płatności kartą w widocznym miejscu
  • wyświetlać w pełnych kolorach aktualne znaki firmowe Visa i MasterCard
  • umieścić w swoim serwisie krótką informację o Autopay oraz o wskazanym przez nas podmiocie obsługującym autoryzację transakcji przy użyciu kart, w której znajdzie się adres internetowy autopay.pl oraz adres wskazanego podmiotu.
  • dodać w swoim serwisie Politykę prywatności

Więcej na ten temat znajdziesz w sekcji poświęconej Regulaminowi oraz w sekcji dotyczącej płatności kartą .

Wdrożenie bramki płatności

Stworzyliśmy bramkę płatności Autopay kierując się jej wszechstronnością, bezpieczeństwem, szerokim zasięgiem i prostotą wdrożenia. Żeby osiągnąć ostatni z wymienionych celów systematycznie budowaliśmy sieć partnerów oferujących nasze płatności online.

Ważne!

Żeby uruchomić płatności w Twoim serwisie niezbędne jest wykonanie przelewu weryfikacyjnego.

Aktualnie wdrożenie bramki płatności może się odbyć na dwa sposoby:

01

za pośrednictwem konta w systemie (Autopay), kiedy korzystasz z wtyczek:

Informacja!

Jeśli prowadzisz działalność nierejestrowaną, również możesz korzystać z bramki płatniczej Autopay. Dokładną instrukcję aktywacji znajdziesz tutaj.

02

dzięki integracjom z systemami partnerów:

System portalu Autopay

Portal Autopay to nasz portal transakcyjny, w którym znajdują się wszystkie informacje o sklepie, który korzysta z naszych płatności online i zrealizowanych transakcjach. To tam znajdują się faktury, raporty dotyczące sprzedaży i inne potrzebne dane.

Jeżeli korzystasz z usług integratora, który w wdrożył bramkę płatności Autopay w swoim systemie i chcesz zyskać dostęp do portalu Autopay – skontaktuj się z nami za pośrednictwem formularza kontaktowego (w danych kontaktowych podaj adres e-mail, którego użyłeś rejestrując się w systemie integratora).

Jeżeli natomiast korzystasz z wtyczek i chcesz zyskać dostęp do portalu Autopay :

01

Zarejestruj się za pośrednictwem tego linka

Pamiętaj, żeby podać komplet prawdziwych danych (imię, nazwisko, numer telefonu kontaktowego, adres e-mail, NIP, adres sklepu internetowego, w którym chcesz podpiąć płatności online, informacje o beneficjentach rzeczywistych) oraz wybrać platformę sprzedażową, z której korzystasz (np. PrestaShop, WooCommerce, itd.) – będziemy ich później używać do komunikacji z Tobą.

Wypełnij wszystkie pola podając poprawne i prawdziwe dane – tylko w ten sposób będziesz mógł aktywować płatności online. Przeczytaj i zaakceptuj Oświadczenia, Regulamin świadczenia usługi oraz Politykę prywatności. Po przesłaniu formularza zobaczysz taki komunikat.

Informacja!

W przypadku spółki beneficjentem rzeczywistym nazywa się osobę, która posiada 25% lub więcej % udziałów. Informacje te można znaleźć w KRS. W przypadku jednoosobowych działalności gospodarczych oraz spółek cywilnych, beneficjentem jest osoba, na którą zarejestrowana jest działalność.

Sugestia!

Chcesz wiedzieć dlaczego wymagamy od Ciebie podania tylu informacji? Przeczytaj ten artykuł.

02

Wejdź na swoją skrzynkę pocztową i aktywuj swoje konto klikając w link, który znajdziesz w mailu.

03

Trafisz na ekran umożliwiający dokończenie weryfikacji. Wprowadź kod SMS, który otrzymałeś od nas na podany przez Ciebie numer telefonu i kliknij 'ZATWIERDŹ'.

04

Zostaniesz wówczas przeniesiony na ekran umożliwiający ustawienie nowego hasła do konta produkcyjnego.

Hasło powinno składać się z przynajmniej 3 z 4 kategorii znaków:

  1. minimum 8 znaków,
  2. dużych i małych liter,
  3. cyfr,
  4. znaków specjalnych: !@#$%^.&*(){}[]:;,<>?+_-

Wprowadź nowe hasło i kliknij 'Zapisz'.

05

Zalogujesz się tym samym do produkcyjnej wersji portalu w portalu Autopay, który jest dostępny pod adresem.

06

Ostatnim krokiem, jaki musisz wykonać żeby aktywować płatności online jest ostateczna weryfikacja Twojego serwisu. Kliknij zielony przycisk a rozpocznie się proces umożliwiający zlecenie przelewu weryfikacyjnego. Szczegóły zostały omówione w dziale Weryfikacja.

Aktywacja płatności z wykorzystaniem wtyczki

Zacznij od pobrania odpowiedniej wtyczki (tutaj znajdziesz wszystkie wtyczki Autopay). Następnie zaloguj się do panelu administracyjnego w swoim sklepie internetowym i dodaj pobraną wtyczkę. Kolejne kroki mogą się różnić w zależności od tego, z której wtyczki korzystasz, dlatego przygotowaliśmy specjalne instrukcje dot. wdrożenia i aktywacji płatności online Autopay w poszczególnych przypadkach.

Przejdź do instrukcji odnoszącej się do wtyczki, z której korzystasz i postępuj zgodnie z nią, a z pewnością z powodzeniem uruchomisz płatności online w swoim sklepie.

Aktywacja płatności u zintegrowanych partnerów

Przebieg wdrożenia i aktywacji płatności online Autopay zależy od tego z usług którego partnera korzystasz. Dlatego przygotowaliśmy specjalne instrukcje dot. wdrożenia i aktywacji płatności online Autopay w poszczególnych przypadkach.

Zobacz instrukcje

Weryfikacja

Weryfikacja jest stałym elementem procesu aktywacji płatności online Autopay, bez względu na to, czy dokonujesz wdrożenia płatności za pośrednictwem portalu Autopay (korzystasz z wtyczki) czy w systemie zintegrowanego partnera.

Żeby dokonać weryfikacji (i opłacić jej przeprowadzenie) należy zlecić przelew weryfikacyjny, korzystając z wybranej przez siebie metody. Możesz to zrobić po rejestracji w portalu Autopay i zalogowaniu się do swojego konta użytkownika. Zobaczysz wówczas przycisk, który umożliwi Ci zlecenie przelewu weryfikacyjnego.

weryfikacja

Koszt przelewu weryfikacyjnego zależy od rodzaju Twojej działalności. Wynosi on 49 PLN, a dla działalności nierejestrowanej 199 PLN.

O czym należy pamiętać zlecając przelew weryfikacyjny?

Zleć przelew z rachunku bankowego podanego podczas rejestracji.

Jeżeli wśród dostępnych metod płatności nie widzisz swojego banku – wybierz opcję "Mam konto w innym banku'. Wówczas system automatycznie wygeneruje dane potrzebne do przelewu weryfikacyjnego i prześle je na wskazany przez Ciebie adres e-mail. Zobaczysz je również w oknie przeglądarki, skąd możesz je skopiować do schowka (↓). Pamiętaj, żeby nie zmieniać żadnych danych.

Wybierz opcję 'Mam konto w innym banku' również wtedy, gdy chcesz zlecić przelew z konta firmowego. W przeciwnym razie (np. po wyborze 'Płacę z ING') bramka płatności przekieruje Cię do ekranu logowania do bankowości internetowej dla klientów indywidualnych a nie biznesowych.

Ważne!

Zanim zlecisz przelew weryfikacyjny, upewnij się, że Twój sklep internetowy jest odpowiednio przygotowany. Tutaj znajdziesz listę rzeczy, o których należy pamiętać.

Jak długo trwa weryfikacja?

Na przeprowadzenie weryfikacji potrzebujemy zazwyczaj do 24 godzin od zaksięgowania płatności.

Po przejściu weryfikacji wyślemy Ci wiadomość na adres e-mail przypisany do konta sklepu (podany przez Ciebie podczas rejestracji), w której poinformujemy Cię o uruchomieniu usługi płatności.

Jeżeli w trakcie weryfikacji okaże się, że potrzebujemy od Ciebie dodatkowych danych lub informacji – poprosimy Cię o nie również drogą mailową, dlatego zachęcamy do regularnego sprawdzania poczty elektronicznej.

Aktywacja płatności kartą i związana z nią dodatkowa weryfikacja są odrębnym procesem, który trwa dłużej niż aktywacja pozostałych metod płatności. O jego wyniku poinformujemy Cię w osobnej wiadomości e-mail.

Żeby dokończyć proces aktywacji płatności online:

  • zaloguj się do swojego portalu administracyjnego w portalu Autopay
  • skopiuj klucz oraz hash i dodaj je w panelu administracyjnym Twojego sklepu internetowego

Gdy pozytywnie przejdziesz weryfikację – płatności online w Twoim sklepie internetowym będą aktywne.