Bramka płatnicza Autopay umożliwi Ci sprawne i bezpieczne przyjmowanie płatności online w Twoim sklepie internetowym lub serwisie www.
Poniżej znajdziesz wszystkie informacje niezbędne do sprawnej aktywacji płatności online.
Jeśli chcesz uruchomić sklep, ale masz wątpliwości czy Twój asortyment nie zalicza się do produktów zakazanych – sprawdź tę listę i zyskaj pewność, że możesz prowadzić skuteczną sprzedaż online.
Jeżeli chcesz najpierw sprawdzić jak może przebiegać wdrożenie od strony technicznej – zapoznaj się z naszą dokumentacją.
Zacznij od uzupełnienia niezbędnych danych w Twoim sklepie internetowym. Dodaj:
01
Oryginalną treść
na wszystkich widocznych zakładkach e−sklepu
02
Minimum pięć produktów/usług wraz z poprawnymi opisami i zdjęciami
03
Regulamin sklepu
Ważne!
Z płatności online Autopay mogą skorzystać wszystkie firmy zarejestrowane na terenie Unii
Europejskiej, posiadające numer VAT EU, polski numer rachunku bankowego oraz telefonu.
Jesteś zobowiązany do dostarczenia swojemu klientowi rachunku potwierdzającego dokonanie płatności. Dokument może być dostarczony pocztą tradycyjną lub elektroniczną – zadbaj o wdrożenie odpowiednich rozwiązań.
Na rachunku powinny się znaleźć następujące informacje:
Jeżeli chcesz, żeby klienci Twojego sklepu mogli korzystać z płatności kartami, pamiętaj żeby:
Więcej na ten temat znajdziesz w sekcji poświęconej Regulaminowi oraz w sekcji dotyczącej płatności kartą .
Ważne!
Żeby uruchomić płatności w Twoim serwisie niezbędne jest wykonanie przelewu weryfikacyjnego.
Aktualnie wdrożenie bramki płatności może się odbyć na dwa sposoby:
Informacja!
Jeśli prowadzisz działalność nierejestrowaną, również możesz korzystać z bramki płatniczej Autopay. Dokładną instrukcję aktywacji znajdziesz tutaj.
Portal Autopay to nasz portal transakcyjny, w którym znajdują się wszystkie informacje o
sklepie, który korzysta z naszych płatności online i zrealizowanych transakcjach. To tam
znajdują się faktury, raporty dotyczące sprzedaży i inne potrzebne dane.
Jeżeli korzystasz z usług integratora
Jeżeli natomiast korzystasz z wtyczek i chcesz zyskać dostęp do portalu Autopay :
01
Zarejestruj się za pośrednictwem tego linka
Pamiętaj, żeby podać komplet prawdziwych danych (imię, nazwisko, numer telefonu
kontaktowego, adres e-mail, NIP, adres sklepu internetowego, w którym chcesz podpiąć
płatności online, informacje o beneficjentach rzeczywistych) oraz wybrać platformę
sprzedażową, z której korzystasz (np. PrestaShop, WooCommerce, itd.) – będziemy ich
później używać do komunikacji z Tobą.
Informacja!
Sugestia!
Chcesz wiedzieć dlaczego wymagamy od Ciebie podania tylu informacji? Przeczytaj ten artykuł.
02
Wejdź na swoją skrzynkę pocztową i aktywuj swoje konto klikając w link, który znajdziesz w mailu.
03
Trafisz na ekran umożliwiający dokończenie weryfikacji. Wprowadź kod SMS
04
Zostaniesz wówczas przeniesiony na ekran umożliwiający ustawienie nowego hasła do konta produkcyjnego.
Wprowadź nowe hasło i kliknij 'Zapisz'.
05
06
Zacznij od pobrania odpowiedniej wtyczki (tutaj znajdziesz wszystkie wtyczki Autopay). Następnie zaloguj się do panelu administracyjnego w swoim sklepie internetowym i dodaj pobraną wtyczkę. Kolejne kroki mogą się różnić w zależności od tego, z której wtyczki korzystasz, dlatego przygotowaliśmy specjalne instrukcje dot. wdrożenia i aktywacji płatności online Autopay w poszczególnych przypadkach.
Przejdź do instrukcji odnoszącej się do wtyczki, z której korzystasz i postępuj zgodnie z nią, a z pewnością z powodzeniem uruchomisz płatności online w swoim sklepie.
Przebieg wdrożenia i aktywacji płatności online Autopay zależy od tego z usług którego partnera korzystasz. Dlatego przygotowaliśmy specjalne instrukcje dot. wdrożenia i aktywacji płatności online Autopay w poszczególnych przypadkach.
Zobacz instrukcjeWeryfikacja jest stałym elementem procesu aktywacji płatności online Autopay, bez względu na to, czy dokonujesz wdrożenia płatności za pośrednictwem portalu Autopay (korzystasz z wtyczki) czy w systemie zintegrowanego partnera.
Żeby dokonać weryfikacji (i opłacić jej przeprowadzenie) należy zlecić przelew weryfikacyjny, korzystając z wybranej przez siebie metody. Możesz to zrobić po rejestracji w portalu Autopay i zalogowaniu się do swojego konta użytkownika. Zobaczysz wówczas przycisk, który umożliwi Ci zlecenie przelewu weryfikacyjnego.
Koszt przelewu weryfikacyjnego zależy od rodzaju Twojej działalności. Wynosi on 49 PLN, a dla działalności nierejestrowanej 199 PLN.
O czym należy pamiętać zlecając przelew weryfikacyjny?
Zleć przelew z rachunku bankowego podanego podczas rejestracji.
Jeżeli wśród dostępnych metod płatności nie widzisz swojego banku – wybierz opcję "Mam konto w innym banku'. Wówczas system automatycznie wygeneruje dane potrzebne do przelewu weryfikacyjnego i prześle je na wskazany przez Ciebie adres e-mail. Zobaczysz je również w oknie przeglądarki, skąd możesz je skopiować do schowka (↓). Pamiętaj, żeby nie zmieniać żadnych danych.
Wybierz opcję 'Mam konto w innym banku' również wtedy, gdy chcesz zlecić przelew z konta firmowego. W przeciwnym razie (np. po wyborze 'Płacę z ING') bramka płatności przekieruje Cię do ekranu logowania do bankowości internetowej dla klientów indywidualnych a nie biznesowych.
Ważne!
Zanim zlecisz przelew weryfikacyjny, upewnij się, że Twój sklep internetowy jest odpowiednio przygotowany. Tutaj znajdziesz listę rzeczy, o których należy pamiętać.
Na przeprowadzenie weryfikacji potrzebujemy zazwyczaj do 24 godzin od zaksięgowania płatności.
Po przejściu weryfikacji wyślemy Ci wiadomość na adres e-mail przypisany do konta sklepu (podany przez Ciebie podczas rejestracji), w której poinformujemy Cię o uruchomieniu usługi płatności.
Jeżeli w trakcie weryfikacji okaże się, że potrzebujemy od Ciebie dodatkowych danych lub informacji – poprosimy Cię o nie również drogą mailową, dlatego zachęcamy do regularnego sprawdzania poczty elektronicznej.
Aktywacja płatności kartą i związana z nią dodatkowa weryfikacja są odrębnym procesem, który trwa dłużej niż aktywacja pozostałych metod płatności. O jego wyniku poinformujemy Cię w osobnej wiadomości e-mail.
Żeby dokończyć proces aktywacji płatności online:
Gdy pozytywnie przejdziesz weryfikację – płatności online w Twoim sklepie internetowym będą aktywne.