Wymogi do obsługi kart

Poniżej znajdziesz informacje o zapisach i informacjach, które powinny się znaleźć w Twoim serwisie internetowym, jeżeli chcesz umożliwić swoim klientom płatności kartą.

Możesz wykorzystać podane przez nas przykładowe zapisy.

Żeby uruchomić płatności kartą w swoim serwisie internetowym, uzupełnij swój regulamin o odpowiednie zapisy (zgodnie z tymi wytycznymi), a następnie dodaj na stronie wymienione niżej informacje i materiały.

  • Dane kontaktowe sprzedawcy (adres e-mail/telefon).

  • Baner z logotypami banków oraz organizacji kartowych umieszczony w zakładce o sposobach płatności, regulaminie lub w innym widocznym dla klientów miejscu na stronie (umieszczenie banera jest wymagane przez organizacje płatnicze: Visa, Mastercard) – banery i logotypy do pobrania.

  • Informacje na temat czasu realizacji zamówienia w przypadku płatności kartą. Przykładowe zapisy:

    Cytat!

    „Czas realizacji zamówienia jest liczony od momentu uzyskania pozytywnej autoryzacji płatności.”

    albo

    Cytat!

    „W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem, płatności elektroniczne lub kartą płatniczą - od dnia uznania rachunku bankowego Sprzedawcy.”

  • Kompletne opisy produktów widocznych w serwisie. Powinny zawierać:

    • nazwę towaru/usługi
    • zdjęcie produktu/obrazujące usługę
    • opis głównej cechy użytkowej, ewentualnie skład produktów
    • nazwę producenta lub importera
    • cenę wraz z walutą oraz informację o tym, czy zawiera wszystkie dodatkowe koszty, w tym podatki
    • środki spożywcze (suplementy) muszą być zgłoszone w GIS oraz zawierać dokładny skład
    • akumulatory oraz tonery do drukarek – obowiązkowy zapis o przyjmowaniu zużytych
    • dla kart podarunkowych – regulamin
    • dla odzieży obowiązkowo skład
  • Możliwość akceptacji regulaminu przed złożeniem zamówienia (w koszyku powinna być opcja zaznaczenia i odznaczenia akceptacji regulaminu, jako oświadczenie woli klienta, że zgadza się z zapisami regulaminowymi na stronie serwisu).

  • Konstrukcja strony internetowej powinna pozwalać klientowi na swobodne poruszanie się po wszystkich zakładkach.

    Zakładki powinny być uzupełnione informacjami wprowadzonymi przez sprzedawcę. To znaczy, że komunikaty brzmiące np.:

    Strona w budowie
    Tu niedługo będzie działał sklep
    Pracujemy nad stroną
    Przerwa techniczna


    będą niewystarczające. Należy przygotować adekwatne treści i opublikować je w każdej z zakładek widocznych w sklepie.

  • Jeżeli prowadzisz serwis w modelu dropshippingowym – prześlij nam dokumenty potwierdzające nawiązanie współpracy z hurtownią udostępniającą towary. Dane wrażliwe (objęte tajemnicą handlową) mogą być zasłonięte.

Ważne!

Po wprowadzeniu wszystkich wymaganych zmian i otrzymaniu informacji o zatwierdzeniu wniosku kartowego przez Autopay:

  • nie wprowadzaj zmian w regulaminie i wskazanych wyżej zapisach, które zostały przez nas zatwierdzone
  • nie modernizuj strony (musi być dostępna na czas weryfikacji)
  • nie wyłączaj koszyka (musimy mieć możliwość realizacji zamówienia testowego podczas weryfikacji)

Informacja!

Wszystkie aktualne zapisy nt. wymagań związanych z płatnościami kartą znajdziesz kolejno na stronie Visa oraz Mastercard.