Płatności online dla działalności nierejestrowanej

Instrukcja rejestracji w systemie Płatności Online Autopay dla działalności nierejestrowanej

Podstawowe informacje

Osoby prowadzące działalność nierejestrowaną mogą aktywować Płatności Online Autopay na swojej stronie www i rozpocząć sprzedaż w internecie nawet w ciągu jednego dnia. Dostęp do bramki płatniczej można uzyskać w bardzo prosty sposób – wystarczy zarejestrować się w portalu Autopay i przejść krótki proces weryfikacyjny (przejdź do instrukcji).

W przypadku działalności nierejestrowanej opłata aktywacyjna wynosi 199 zł, a prowizja od transakcji 1,19% + 0,25 zł. Limit miesięcznych przychodów, zgodnie z polskim prawodawstwem, wynosi 75% minimalnego wynagrodzenia – sprawdź aktualną stawkę.

Nasz system jest zintegrowany z systemami wielu dostawców oprogramowania, dzięki czemu płatności mogą być aktywowane również w serwisach internetowych zbudowanych w oparciu o gotowe rozwiązania – sprawdź obsługiwane przez nas wtyczki.

Dzięki partnerstwu Autopay z serwisem 1koszyk, osoby prowadzące działalność nierejestrowaną, które nie mają własnej strony www, również mogą prowadzić sprzedaż internetową. 1koszyk umożliwia sprzedaż produktu lub usługi za pośrednictwem specjalnego linku, który można opublikować w dowolnym miejscu w internecie. Więcej informacji o tym, czym jest 1koszyk i jakie możliwości znajdziesz w tym artykule w naszej bazie wiedzy.

Główne funkcje

Bramka płatnicza Autopay pozwala w szybki i bezpieczny sposób przyjmować płatności online od klientów. Ci mogą korzystać z wielu różnych metod płatności, w tym:

  • szybkich przelewów
  • Pay by link
  • BLIK-a
  • tradycyjnych przelewów

W przypadku działalności nierejestrowanych niemożliwe jest aktywowanie płatności kartą, a co za tym idzie niedostępne są również portfele elektroniczne (Google Pay i Apple Pay).

Rejestracja

  • Wejdź na https://portal.autopay.eu i uzupełnij formularz rejestracyjny. Podaj adres e-mail, na który będziemy wysyłać ważne informacje dotyczące płatności i numer telefonu oraz zaznacz czy posiadasz NIP.

  • Następnie wybierz z rozwijanej listy status prawny swojej działalności, czyli: Działalność nieewidencjonowana osoby fizycznej.
  • W dalszej części uzupełnij swoje dane osobowe, adres korespondencyjny oraz dane serwisu internetowego, w którym chcesz aktywować płatności online.
  • Poprosimy Cię również o zaznaczenie kilku oświadczeń oraz akceptację regulaminu usługi.
  • Gdy uzupełnisz wszystkie wymagane pola, kliknij 'Zapisz' i gotowe.

Weryfikacja

  • Wejdź na swoją skrzynkę pocztową (podaną podczas rejestracji), otwórz wiadomość od Autopay i kliknij widoczny w niej link aktywacyjny.

  • Po kliknięciu przekierujemy Cię na ekran umożliwiający przeprowadzenie weryfikacji. W puste pole wpisz kod SMS, który wyślemy na wskazany przez Ciebie wcześniej numer telefonu, i kliknij 'Zatwierdź'.

  • Przekierujemy Cię wtedy na ekran umożliwiający ustawienie hasła do logowania do portalu Autopay (Płatności Online Autopay).

    Hasło powinno składać się z przynajmniej 3 z 4 kategorii znaków:

    1. minimum 8 znaków,
    2. dużych i małych liter,
    3. cyfr,
    4. znaków specjalnych: !@#$%^.&*(){}[]:;,<>?+_-

    Wprowadź nowe hasło i kliknij 'Zapisz'.

  • Po zalogowaniu się do portalu Autopay – zrób kolejny krok, czyli wykonaj przelew weryfikacyjny, który pozwoli nam potwierdzić Twój rachunek bankowy.

    W przypadku działalności nierejestrowanej opłata weryfikacyjna wynosi 199 PLN i jest bezzwrotna

    Ważne!

    Przelew weryfikacyjny musi zostać zlecony z rachunku bankowego podanego w formularzu rejestracyjnym. Sprawdź szczegóły.

  • Gdy wykonasz przelew weryfikacyjny otrzymasz od nas kolejną wiadomość e-mail, w której poprosimy Cię o przesłanie nam: skanu dowodu osobistego.

  • Gdy to zrobisz przejdziemy do finalnej weryfikacji. Jeśli proces zakończy się wynikiem pozytywnym – aktywujemy płatności online w Twoim serwisie internetowym.

    Wskazówka:

    Upewnij się również, czy Twój sklep internetowy jest odpowiednio przygotowany do aktywacji płatności online. Sprawdź warunki.