Portal Autopay to portal transakcyjny bramki płatności Autopay, w którym znajdziesz wszystkie informacje o transakcjach zrealizowanych w Twoim sklepie oraz szereg innych, ważnych danych.
Jeżeli chcesz nauczyć się korzystać z portalu Autopay – postępuj zgodnie z poniższą instrukcją. Jeśli masz pytania, na które nie znalazłeś tutaj odpowiedzi – zajrzyj do naszej bazy wiedzy , gdzie wyjaśniamy najważniejsze kwestie.
Żeby zalogować się do portalu Autopay:
Wejdź na portal.autopay.eu/panel
Uzupełnij login i hasło, po czym kliknij Zaloguj się.
Sugestia!
Jeżeli nie pamiętasz prawidłowego hasła, kliknij Przypomnij hasło i podaj swój login.
Dzięki temu na Twoją skrzynkę mailową zostanie wysłana wiadomość z linkiem do zmiany hasła.
Jeżeli nie możesz jej znaleźć – sprawdź SPAM i pozostałe foldery.
Ważne: Upewnij się również, że logujesz się używając odpowiedniego adresu:
Jeżeli dotychczas logowałeś się do poprzedniej wersji Panelu administracyjnego skorzystaj z linków:
Po zalogowaniu masz dostęp do najważniejszych informacji o swoim sklepie.
Z tego poziomu możesz podejrzeć Twoje aktualne saldo, stworzyć link do płatności i zapoznać się z komunikatami systemowymi oraz dostępnymi ofertami specjalnymi.
Ważne! Jeżeli nie skonfigurowałeś swojego sklepu zwróć uwagę na informacje dostępne w kafelku Skonfiguruj dane Twojego serwisu. Aby odkryć klucz konfiguracyjny konieczne będzie wpisanie kodu autoryzacyjnego, który dostaniesz w wiadomości SMS.
Aby wygenerować link kliknij przycisk Utwórz link dostępny na zakładce Start.
W następnym kroku uzupełnij formularz i zatwierdź przyciskiem Utwórz i wyślij link.
Po zatwierdzeniu link do płatności zostanie wysłany do Twojego klienta na podany adres e-mail. Możesz go również skopiować i przekazać osobiście.
To zakładka, w której znajdziesz wszystkie dane dotyczące transakcji, jakie zostały zrealizowane z
użyciem bramki, w wybranym przedziale czasowym.
Żeby przejść do listy transakcji, wybierz z górnego menu zakładkę Transakcje. Tam możesz
filtrować widoczne informacje wybierając interesujący Cię zakres dat lub walutę. Możesz wprowadzić
konkretny zakres dat lub wybrać dodatkowy filtr, który pomaga wyświetlić transakcje po dacie ich
rozpoczęcia lub dacie płatności. Warto korzystać z tych mechanizmów, ponieważ ułatwiają one
wyszukiwanie – szczególnie jeśli w sklepie zlecanych jest wiele płatności.
Za pomocą poniższych filtrów możesz w łatwy sposób przeszukać zestawienie transakcji:
Sugestia!
Jeżeli nie wybierzesz żadnego filtru, portal wyświetli wszystkie wygenerowane transakcje.
Transakcje zostały podzielone na cztery typy.
Transakcje mogą przyjąć jeden z trzech statusów:
Za pomocą poniższych filtrów możesz w łatwy sposób przeszukać zestawienie transakcji:
Możesz również sortować swoje transakcje według kwoty i daty używając strzałek przy odpowiednich kolumnach.
Ważne: Historia transakcji dostępna jest do roku wstecz.
Aby wejść w szczegóły transakcji kliknij na ID Autopay wybranej przez Ciebie transakcji.
Po kliknięciu na daną transakcję użytkownik otrzymuje widok z jej szczegółami.
Może również rozwinąć zakładki z parametrami startowymi oraz komunikatami ITN
Zwrot możliwy jest z poziomu szczegółów transakcji. Aby go zlecić należy kliknąć przycisk Zleć zwrot, a następnie potwierdzić tą operację.
Jeśli zwrot jest możliwy do wykonania tj. przykładowo saldo na to pozwala lub dla danej transakcji nie wykonano wcześniej zwrotu całościowego to operacja zostanie potwierdzona komunikatem „Zwrot został wykonany”.
Zwrot w większości przypadków można zlecić w ciągu roku od daty wpłynięcia transakcji wejściowej. Wyjątkami są kanały płatności tj. BLIK i płatności kartą, gdzie zwrot można zlecić do 6 miesięcy od wpłynięcia transakcji wejściowej.
To zakładka, w której znajdziesz wszystkie dane dotyczące Twojego salda. Możesz w niej sprawdzić aktualny stan salda, doładować je, wypłacić środki oraz sprawdzić historię doładowań i wypłat.
Aby doładować saldo kliknij przycisk Doładuj i uzupełnij formularz, a następnie kliknij Utwórz link.
W kolejnym kroku kliknij przycisk Zapłać, aby zostać przekierowanym do bramki płatniczej lub skopiuj link i wklej go w swojej przeglądarce.
Sugestia!
Doładowanie salda możliwe jest tylko dla waluty PLN.
Aby wypłacić środki należy podać kwotę oraz kliknąć przycisk Wypłać.
Po potwierdzeniu operacji Twoje saldo zostanie pomniejszone o podaną kwotę, a środki zostaną przesłane na Twoje konto bankowe.
W historii doładowań możesz sprawdzić doładowania oraz wypłaty z salda.
Aby efektywnie wyszukać interesujące Cię dane możesz użyć dodatkowych filtrów tj. Daty, kwoty, statusy płatności, a także wyszukać same doładowania lub same wypłaty.
W ustawieniach serwisu znajdują się informacje dotyczące rachunków bankowych, konfiguracji technicznej i statusów kart.
W sekcji Moje rachunki znajdują się informacje dotyczące rachunków bankowych dla danej waluty.
W przypadku braku zweryfikowanego rachunku w sekcji Oczekujące widnieje również przycisk do zapłaty przelewu weryfikacyjnego.
Chciałbyś dodać do swojego sklepu obsługę nowej waluty? Skontaktuj się z nami! Dane kontaktowe znajdują się w sekcji Pomoc.
Znajdują się tutaj szczegółowe informacje o serwisie.
Po kliknięciu przycisku „Edytuj” możesz zmienić platformę, z której korzystasz.
Sugestia!
Jeśli zmieniasz platformę na system inny/dedykowany konieczne będzie podanie adresów do powrotu płatności oraz odbioru notyfikacji ITN. Więcej informacji o adresach powrotu i ITN znajdziesz na naszej stronie.
Jeśli potrzebujesz dodatkowej pomocy związanej z konfiguracją Twojego serwisu skontaktuj się z nami poprzez platnosci@autopay.pl.
Znajdują się tu statusy płatności kartowych.
Statusy podzielone są na Pozytywne, Negatywne i Oczekujące. Jeśli chcesz uzyskać więcej informacji na temat statusu kart skontaktuj się z platnosci@autopay.pl.
Sekcja dokumentów widoczna jest dostępna z menu bocznego. Po jej wybraniu będziesz miał dostęp do najważniejszych informacji o ostatnich dokumentach tj. faktury, raporty i regulamin.
Sekcja dostępna jest w górnym menu. W tej sekcji znajdują się zakładki Kontakt, Instrukcja i Polityka prywatności.
Po wejściu w zakładkę Kontakt wyświetlone zostają informacje kontaktowe do Autopay. Możesz również uzyskać szybkie odpowiedzi na swoje pytania i zapytać naszego ChatBota.