Aktualne statusy wszystkich płatności są widoczne po zalogowaniu do portalu Autopay lub panelu integratora oraz w codziennych raportach transakcyjnych, które wysyłamy na Twój adres mailowy.
Jeżeli nie odnajdujesz danej płatności – polecamy na początek skontaktować się z klientem i upewnić, czy przeszedł do końca proces transakcyjny (zrealizował płatność), ponieważ może się okazać, że tylko coś testował lub zainicjował płatność, ale jej nie dokończył.
Zdarza się również, że wybrana metoda płatności wpływa na wydłużony czas realizacji transakcji. Dzieje się tak np. w przypadku płatności z wykorzystaniem opcji 'Mam konto w innym banku' (realizowany jest wówczas przelew międzybankowy) – na ich zaksięgowanie potrzeba zazwyczaj 2 dni, a jeżeli płatność zostanie zlecona w piątek, to zostanie zaksięgowana w poniedziałek.
Bywa również, że klient dokonał tzw. 'błędnej wpłaty', czyli np. zmienił tytuł lub kwotę przelewu, przez co transakcja nie mogła zostać zrealizowana. W takiej sytuacji środki nie trafiają do sprzedawcy, lecz są zwracane klientowi w ciągu kilku dni roboczych.